torstai 24. maaliskuuta 2016

Käsitöiden sivuvaukutuksia


Eilen sekä tänään olen totaallisesti onnistunut ylittämään itseni! Uskokaa tai älkää, mutta olen vihannut keltaista kolmosluokasta lähtien. Viha lähti siitä, että minun piti kertoa englanniksi jotain jota vihaan enkä keksinyt oikein mitään sanottavaa. Tästä lähtien olen tiedottamattomasti vihannut keltaista. Pikku hiljaa kortteilun ja sukkien maailma on tehnyt tehtävänsä. Keltainen näyttää itse asiassa ihan kivalta! Olen jopa haaveillut tietyn keltaisen sävyisistä tyynynpäällisistä. Myöskään vihreä ei ole kuulunut lempiväreihin, mutta minusta se sopii pääsiäiseen ja tähän vuoden aikaan (jota ainakin täällä on vaikea uskoa ulos katsottaessa) samoin kuin tuo keltainen. Itselleni oli tullut jo jostain mainoslehtisestä mieleen, että haluaisin ostaa keltaisia ja vihreitä kynttilöitä. Eilen kävin ostamassa kaksi havin kynttilää (joista keltaista poltin jo eilen illalla) ja tänään kävin ostamassa kotikullan kynttilöitä (Tokmannissa ota 3 maksa 2 kaikki koot). 



Tälläkin hetkellä oli pakko laittaa jo kynttilät palamaan, vaikka joudun vielä ennen iltaa sammuttamaan ne ja sytyttämään uudestaan. Näissä kynttilöissä sydänlankaa ei oltu kiinnitetty kynttilää, jonka takia sulatin hieman liekillä steriinia ja näin kiinnitin sydänlangan kynttilään. Oli muuten ensimmäinen kerta ja hieman hermostutti! En ole antanut itseni ostaa kynttilöitä viime aikoina, koska niitä löytyy jemmoista ihan liikaa. Nämä ovat kuitenkin ihan eri väriset kun kaikki jemmassa olevat, joten eikö nämä olekkin ihan eri asia?

Onko käsityöt opettaneet teitä käyttämää inhokkiväriä?
Entä pitämään tästä entisestä inhokkiväristä?


Lopuksi vielä yksi arjen pieni ilo, josta jokaisen kannattaa opetella pitämään! Itse olen tyytyväinen kun saan kosmetiikkapurkin tyhjäksi. Tämä kertoo minulle siitä, että tuote ei ole ollut turha. Lisäksi yhdessä välissä ostin paljon erillaisia rasvoja. Tästä syytä minulta löytyy tälläkin hetkellä 3 avattua käsirasvaa, yli 5 purkkia/tuubia vartalorasvaa, ainakin 3 purkkia/tuubia vartalokuorintaa sekä muuut rasvat/kuorinna jotka jätän nyt mainitsematta. Saippuoita minulta taitaa löytyä noin 10 erilaista palasaippuaa puhumatta nestemäisistä saippuoista. Kasvorasvoja vähän aikaa sitten itseltäni löytyi kolme purkkia/tuubia, mutta nyt kuin sain vasemman puoleisen purkin tyhjäksi sain pitkästä aikaa aloittaa uuden vähän aikaa sitten ostetun purkin! Tämä osaltaan selittää miksi pyrin nyt ostelemaan uusia kosmetiikka tarvikkeita vasta hieman aikaisemmin kuin edellinen loppuu. Koska säilytystilaa omassa huoneessa on rajoitetusti, olen aina iloinen kun saan purkin tyhjäksi (joko saan tilaa kaappiin tai olen päässyt ostoksille). Uuden purkin ostaminen ei olla tunnu ärsyttävältä toimenpiteeltä vaan ennemminkin kivalta lahjalta! Onko joku muukin näin innoissaan kosmetiikkapurkkien tyhjentymisestä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti